Case-esittely: ALMACO Group Oy
Derigo on toiminut ALMACO Group Oy:n partnerina kehityshankkeiden toteutuksessa tammikuusta 2009 alkaen
ALMACO Group Oy ja Derigo Oy ovat tehneet pitkäjänteistä yhteistyötä vuodesta 2009 alkaen, jonka aikana on toteutettu kymmeniä kehityshankkeita. Kehityshankkeita on tehty mm. laadun parantamisen, prosessikehityksen ja järjestelmäkehityksen osa-alueilla.
Osana ALMACOn IT strategiaa yrityksen vanha projektinhallintajärjestelmä päivitettiin maailmanlaajuisesti kesäkuussa 2012 Derigon kehittämään Pro3-järjestelmään.
Derigo vastasi päivitysprojektin kaikista osa-alueista mukaan lukien projektin suunnittelu, hallinta, järjestelmän asennus, datan siirto vanhasta järjestelmästä uuteen, sekä käyttöönotto ja koulutukset.
Pro3 käyttöönoton yhteydessä järjestelmään luotiin myös ALMACOn toimintatapojen mukaiset prosessit ja laatujärjestelmä sekä siirrettiin yli 30Gb projektidataa vanhasta järjestelmästä uuten. Järjestelmän nopea käyttöönotto varmistettiin pitämällä kattavat koulutukset koko henkilöstölle Suomessa, Ranskassa, Yhdysvalloissa, Kiinassa ja Singaporessa.
"Yhteistyö Derigon kanssa on sujunut saumattomasti ja he ovat tarjonneet meidän omalle kehitysorganisaatiolle arvokasta asiantuntemusta ja kokemusta sekä tarpeellisia lisäresursseja päivittäiseen tekemiseen", toteaa ALMACOn Vice President, Business Process Development Tero Rantanen.
"Derigon avulla olemme voineet olla varmoja, että kehityshankkeet viedään läpi järjestelmällisesti ja lopputulos on määritellyn tarpeen mukainen. Pro3 käyttöönotossa Derigon projektiryhmä toimi erittäin luotettavasti ja käytännössä järjestelmän vaihto ei aiheuttanut minkäänlaista katkosta ALMACOn projektiliiketoiminnassa vaan kaikki projektitieto oli koko ajan käytettävissä. Myös käyttäjät ovat olleet erittäin tyytyväisiä järjestelmän luotettavuuteen, nopeuteen ja käytettävyyteen."