Onko sinullakin Teams?

Onko sinullakin Teams?

Microsoft päätti korvata laajalti käytetyn Skypen Teamsilla, joka mahdollistaa aiempaa tehokkaamman tiimityöskentelyn. Teamsin käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti Covid-19 epidemian myötä ja se on tullut jäädäkseen sähköisille työpöydillemme.

Teams viestintään – Pro3 tiedonhallintaan

Teams on helppokäyttöinen ja näppärä alusta kokousten pitämiseen, chat-tyyppiseen viestintään ja tiedonjakoon. Teams ei kuitenkaan suoraan ratkaise kaikkia liiketoiminta- ja projektitiedonhallintaan liittyviä ongelmia. Derigon Pro3 on nimenomaan projektinhallinnan ja projektityyppisten liiketoimintaprosessien tukemiseen kehitetty järjestelmä.

Teams kokoaa liiketoimintaan, hankkeisiin ja projekteihin liittyvän viestinnän omiin kanaviinsa ja mahdollistaa nopeat kokoukset. Pro3 ohjaa ja tukee tiimien päivittäistä tekemistä (myynnissä, kehityshankkeissa, projekteissa, jatkuvissa palveluissa jne.) halutun toimintamallin mukaisesti. Samalla Pro3 kokoaa ja hallitsee liiketoiminnassa projektin, hankkeen tai asiakkuuden elinkaaren aikana syntyvän tiedon. Pro3 yhdessä Teamsin kanssa  muodostavat tehokkaan parivaljakon tiedonhallintaan ja viestintään.

 

 

 

 

 

 

 

 

Suunnittele ja johda Teamsin rooli ja käyttöönotto

Teamsin käyttöönoton haaste on, että se ei suoraan ohjaa tekemistä eikä tue toimintamallia tai prosessia. Käyttääkseen Teamsiä tehokkaasti ja oikein organisaation tulee sopia käytännöt, miten ja mitä mihinkin tiimiin ja kanavaan viestitään jne. Tuo ”oikein käytettynä” tarkoittaa, nimenomaan tiimien ja kanavien suunnittelua, ja sen sopimista mitä missäkin kanavassa viestitään ja mihin mitäkin tietoa tallennetaan. Jos pelisääntöjä ei ole sovittu, voi käyttö ja tiedon löytäminen tuntua ”sekavalta” ja hankalalta. Teamsin hyödyntäminen vaatii siis suunnittelua, asioiden sopimista ja päivittäistä johtamista. Pro3 voi ratkoa tätä ongelmaa kytkemällä projektiin liittyvät eri Teams-kanaviin ”harhautuneet” keskustelut ja viestit projektille.

Pro3 ja Teams – kilpailukykyä ja uusia mahdollisuuksia

Teams ja Pro3 täydentävät toisiaan luoden uusia mahdollisuuksia projekteihin liittyvän tiedon ja viestinnän hallinnassa. Teams tarjoaa näppärät ja monipuoliset viestintäratkaisut kun taas Pro3 ohjaa prosessia, tekemistä ja hoitaa tiedon- ja dokumentinhallinnan. Kiva yksityiskohta yhteistyöstä on, että Teams ”täbiin” liitettyyn Pro3-työtilaan liittyvä keskustelu nousee Teamsissa omaan sarakkeeseensa Pro3-työtilan rinnalle. Ja Pro3 ”metatiedottaa” automaattisesti projektille tallennetut dokumentit sen mukaan miten haluat liiketoimintaasi seurata ja jäsentää. Siis automaattisesti, ilman että se teettää lisätyötä projektitiimillä!

Teams ja Pro3 tuovat organisaatiolle tehokkaan viestintäalustan chatteineen ja verkkokokouksineen sekä yhtenäisen toimintatavan ja sisäänrakennetun tiedonhallinnan tehokkuuden. Teams-kanavat kokoavat ja näyttää projekteihin liittyvän viestinnän ja Pro3:n työtilat ja dahsboardit näkymän projektien ja projektisalkun tilanteeseen. Käytössäsi on aina ajantasainen tieto johtamisen ja päätöksenteon tueksi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pro3 ja Teams yhdessä mahdollistavat tehokkaan yhteistyön ja tiedon jakamisen, organisaation tavoitteita tukevan toimintamallin ja liiketoimintasi edellyttämän tiedonhallinnan. Ne tuovat yritykselle uutta kilpailukykyä ja liiketoimintamahdollisuuksia – eli digitalisaatiota parhaimmillaan!

 

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä,

Petri Tarjamo
Asiakkuusjohtaja
+358 50 322 7019
petri.tarjamo@derigo.fi