Quattro Mikenti Group Oy päivitti Pro3-järjestelmänsä sekä siihen liittyvän palvelumallin

Quattro Mikenti Group Oy päivitti Pro3-järjestelmänsä sekä siihen liittyvän palvelumallin

QMG-konsernissa on käytetty Derigon Pro3-järjestelmää yritysten projektien johtamisen välineenä jo vuodesta 2015 lähtien.

Toukokuuhun 2021 saakka Derigo toimitti Pro3-järjestelmän QMG:lle sovelluspalveluna, teknisen alustan ylläpidon hoituessa kolmannen osapuolen toimesta. Toukokuusta alkaen Derigo toimittaa järjestelmän QMG:lle kokonaispalveluna, joka sisältää myös kaikki järjestelmään liittyvät alustapalvelut sekä sovelluskehityksen.

Muutokseen päädyttiin asiakkaan toiveesta, jonka tavoitteena oli selkeämmät toimintamallit sekä yksinkertaisempi kokonaispalvelu yhdeltä toimittajalta. Muutoksen yhteydessä myös järjestelmän tekninen alusta päivitettiin SharePoint 2019 -versioon.

Yhtenä keskeisenä tavoitteena aikaisempaan malliin verrattuna oli myös helpottaa Pro3-järjestelmän käyttöä ilman erillisiä VPN-yhteyksiä paikasta riippumatta. Tämä mahdollistaa Pro3 järjestelmän tehokkaan mobiilikäytön myös työmailla. Projektin yhteydessä käyttäjähallinta muutettiin AzureAd-pohjaiseksi, jolloin järjestelmän käyttöoikeuksien hallinta on sujuvaa ja tietoturvallista.

Päivitysprojektin myötä otettiin käyttöön myös uusia toimintoja kuten sähköiset lomakkeet, jotka mahdollistavat jatkossa kaikille tytäryhtiöille tehokkaat modernit työvälineet sekä mahdollisuuden saada kerättyä tietoa rakenteelliseen ja raportoitavaan muotoon perinteisten dokumenttien sijaan.

”Quattro Mikenti Groupin strategiana on kasvaa voimakkaasti yritysostojen kautta ja tällä hetkellä konserniin kuuluvia tytäryrityksiä on yhteensä jo noin 30. Kaikki konsernin projektitoimintaa tekevät yritykset käytävät Pro3:a projektinhallinnan välineenä. Pro3-järjestelmää käytetään myös uusien yritysostoprosessien tiedonhallintaan sekä välineenä integroida uusia yrityksiä Quattro Mikenti Groupin perheeseen. Siirtoprojekti meni kokonaisuudessaan hienosti, sillä se oli tarkasti aikataulutettu ja vaiheistettu. Yhteisissä ohjausryhmän seurantapalavereissa varmistettiin, että kaikki siirtoprojektin osapuolet olivat ajan tasalla”, kommentoi projektipäällikkö Petri Pakkanen QMG:stä.

Lisätietoa hankkeesta

Quattro Mikenti Group Oy – Petri Pakkanen, Projektipäällikkö, Puh. 0400 29 39 71, petri.pakkanen@qmg.fi

Derigo Oy – Jussi Rantala, Operatiivinen johtaja, Puh. 0400 200 005, jussi.rantala@derigo.fi

Quattro Mikenti Group Oy on Suomen suurimpia talotekniikka-alan toimijoita. Konserniin kuuluu 28 talotekniikan urakointi- ja palveluyhtiötä eri puolilla maata. Yhtiöt tarjoavat mm. LVI-, sähkö-, jäähdytys-, kylmä-, automaatio-, tele- ja turvatekniikkapalveluita. Heidän palveluksessaan on noin 1100 talotekniikan ammattilaista. Konsernin vuotuinen liikevaihto on noin 200 miljoonaa euroa. Konsernin emoyhtiö on Quattro Mikenti Group Oy, joka vastaa hallinnosta, taloudesta ja tukitoiminnoista.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quattroservices Oy vastasi Metropolian Myllypuron kampuksen kokonaistalotekniikasta uudisrakennusprojektin aikana 2017–2020.

www.quattromikentigroup.fi

Derigo Oy on vuonna 2008 perustettu kotimainen ICT-palvelutalo, jonka kaikilla työntekijöillä on vahva projektitoiminnan ja prosessikehityksen tausta ja osaaminen. Yrityksen työntekijät ovat toteuttaneet satoja kehitysprojekteja erikokoisissa yrityksissä sekä kotimaassa, että ulkomailla. Vankan kokemuksensa pohjalta Derigo on kehittänyt oman Pro3 – tuoteperheen yhdessä asiakkaidensa kanssa palvelemaan erityisesti projektitoimintaa harjoittavia yrityksiä. Pro3 käyttäjiä on jo tuhansia sekä Suomessa että kansainvälisissä projekteissa ympäri maailmaa.

www.derigo.fi

 

 

X

Yhteydenottopyyntö: